top of page
Teacher Helping Student

Attentioner Dikkat Geliştirme Programı

Davranışçı terapi elemanları ile desteklenmiÅŸ nöropsikolojik bir program olan Attentioner ile çocukların seçici dikkatlerini daha iyi toplamaları, bireysel denetleme mekanizmalarını geliÅŸtirmeleri, arzulanan sosyal davranış biçimlerini kazanmaları amaçlanır. Program dikkatin dört yürütücü iÅŸlevi olan odaklanma, bölünmüÅŸ dikkat, zindelik ve uyanıklığı geliÅŸtirmeyi hedefler.

​

Attentioner Dikkat GeliÅŸtirme Programında beynin sistematik olarak artan düzeyde çoklu uyaranlarla karşılaÅŸtırılması ile biliÅŸsel fonksiyonların seviyesinin arttırılması, beyinde yeni aktif yolaklar oluÅŸturulması, eskiyen/hatalı yolakların yenilenmesi ve dikkatin istenen düzeyde arttırılması saÄŸlanır.

​

Attentioner, 7-14 yaÅŸ grubundaki Dikkat EksikliÄŸi ve Hiperaktivite BozukluÄŸu (DEHB), Dikkat EksikliÄŸi BozukluÄŸu (DEB) tanısı almış veya sınava hazırlanan, dikkat problemi yaÅŸayan çocuklara bireysel veya maksimum 4 çocuktan oluÅŸturulan gruplar halinde uygulanabilen 15 oturumluk yapılandırılmış bir programdır.

​

Oturumlar 40-60 dakika sürer ve hafta bir uygulanır. Her oturumda ortalama 4 görev ve bir ev ödevi bulunmaktadır. Görevler ve ev ödevleri ile çocukların farklı sorun çözme becerilerini geliÅŸtirmeleri, organize olabilmeleri ve aktivite baÅŸlatabilmeleri amaçlanır. Ödül sistemi ve sosyal davranış kartları ile sosyal davranışların geliÅŸmesi, dürtüselliÄŸin önüne geçilmesi hedeflenir. Grup olarak uygulanması ile rekabet ruhuna uygun motivasyonun geliÅŸmesi, ödül sistemi ile davranış düzenlemesi, günlük hayat sorunlarının simüle edilmesi hedeflenir.

IMG_2349-1-500x500.jpg

Zorlayan Çocuklar, Zorlanan Ebeveynler

Tempus Psikoloji ile PsikoGündem Sohbetleri

Besleme, Beslenme ve Ä°liÅŸkiler

Tempus Psikoloji ile PsikoGündem Sohbetleri

bottom of page